ЗВІТ ПРО ДІЯЛЬНІСТЬ ЗАКЛАДУ

Звіт

 про  діяльність закладу дошкільної освіти

 (ясла-садок) комбінованого типу №56 Рівненської міської ради

упродовж 2020-2021 навчального року.

 

В 2020-2021н.р. робота  закладу  дошкільної освіти була спрямована на створення максимально безпечних умов  у період карантинних заходів,   психологічного клімату для реалізації чинних програм, застосування компетентнісного та діяльнісного підходів у організації освітнього процесу  через розв’язання пріоритетних  завдань:

  • Здійснення повноцінного фізичного, психічного, духовного розвитку дітей раннього та дошкільного віку шляхом інтеграції загартувальних та оздоровчо-профілактичних процедур у різних видах діяльності з урахуванням протиепідемічних норм.
  • Застосовування компетентнісного та діяльнісного підходів до формування базових якостей особистості в контексті духовно-морального виховання.
  • Спрямування корекційно-розвиткової роботи з дітьми з особливими освітніми потребами на забезпечення соціалізації, розвиток комунікативних навичок, самостійності у співпраці з батьками.

Продовжувалася робота над  вивченням науково-методичної  проблемної теми «Формування основ здорового способу життя у дошкільників в процесі інтеграції змісту освітньої діяльності на засадах партнерської взаємодії  з батьками».

          У 2020-2021н.р. в закладі функціонували 14 груп: 2 групи раннього віку, 12 груп – дошкільного віку, з них 3 групи логопедичні для дітей з проблемами мовлення. Чисельність дітей   у  групах   становила  366 чол.

Окрім того, у 2020-2021н.р. в закладі  дошкільної освіти   виховувалися  83 дітей пільгової категорії, з них:  21 дитина, батьки яких є учасниками АТО, 10 дітей з інвалідністю, 43 дитини  з багатодітних сімей, 8 дітей  з малозабезпечених сімей 1 дитина позбавлена батьківського піклування  (на 4 чол. зменшилась загальна  кількість пільгових категорій у порівнянні з 2019-2020 н.р. ).

У закладі безкоштовно харчувалися  40 дітей з них:  21 дитина, батьки яких є учасниками АТО, 10 дітей з інвалідністю, 8 дітей з малозабезпечених сімей, 1 дитина позбавлена батьківського піклування; 43 дитини  з багатодітних сімей забезпечені пільговою оплатою в розмірі 50% вартості одного дня за харчування.

Вартість утримання однієї дитини  в закладі дошкільної освіти №56 становила в 2020році 26659,80 грн.

 

З 01 вересня 2020 року  в  логопедичних групах №№2,3,7 було обстежено і взято на облік 50 дітей.   Всі діти з важкими вадами мовлення (ЗНМ І, ІІ, ІІІ рівнів). В результаті планомірної корекційно-розвиткової  роботи педагогами на  кінець 2020-2021н.р. виправлено та покращено мовлення 50 дітей. З них: 12 дітей продовжуватимуть  навчання у  закладах загальної середньої освіти з яких 2 дітей в інклюзивних класах, 3 дітей переведені   до  інших закладів освіти, 35  дітей   продовжуватимуть відвідувати  логопедичні групи закладу у наступному  році.

 

Впродовж  2020-2021 н.р. заклад дошкільної освіти відвідували  90 дітей 6-го року життя з них:

  • 86 дітей підуть до школи,
  • 4 дітей за віком залишаються в ЗДО.

Із кількості 90 дітей старшого дошкільного віку :

  • 38% – високий рівень розвитку,
  • 32% достатній рівень розвитку,
  • 30% середній рівень розвитку.

Адміністрацією закладу вжитті заходи щодо охоплення навчання дітей 5-річного віку,  які виховуються в умовах сім’ї для  здобуття дошкільної освіти та підготовки їх до школи.  Впродовж року  6 дітей були охоплені альтернативними формами  дошкільної освіти,  з них:  3 дітей   отримували кваліфіковану допомогу через консультативний центр,  3 дітей відвідували центри розвитку дитини за бажанням батьків.

 

Заклад дошкільної освіти повністю укомплектований педагогічними кадрами: директор,  вихователь-методист,  практичний психолог, 28 вихователів, 3 вчителі-логопеди, 3 музичних керівники, 1 інструктор з фізкультури,  1 керівник  гурткової роботи.

 Всього: 39 педагогів.

Якісний склад педагогічних кадрів станом на 01.06.2021р.

за освітою із 39 педагогів:

  • вища педагогічна (спеціальна) – 32 педагогів – 82 %
  • вища педагогічна – 3 педагогів –  8 %
  • середня спеціальна –  4 педагогів   – 10 %

За рівнем кваліфікації із  36 педагогів:

  • спеціаліст вищої категорії – 17 педагогів – 44% з них : 1 педагог  маєзвання «старший вихователь»,  1 педагог –  звання «вихователь-методист»;
  • спеціаліст І категорії – 3 педагогів – 8 %
  • спеціаліст II категорії – 6  педагоги    –  15%
  • спеціаліст – 13  педагогів –  33 %.

Якісний склад  вихователів за освітнім рівнем у порівнянні з минулим залишився незмінним.  Кваліфікаційний рівень педагогів  зріс на  26%.

 

В закладі  дошкільної освіти   створені  комфортні умови  для повноцінної організації життєдіяльності дітей з метою їх всебічного розвитку. Ігрове предметно-просторове розвивальне  середовище оснащене  відповідно до Примірного переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти (наказ №1633 від 19.12.2017р.).   Відповідно до рекомендацій щодо організації протиепідемічних заходів  у період карантину проведена корекція  оснащення   ігрового предметно-просторового середовища   груп, яка дозволила  організовувати освітній процес з дотриманням санітарно –гігієнічних вимог.

Освітня діяльність в закладі дошкільної освіти  була  спрямована на реалізацію змісту Базового компонента дошкільної освіти та виконання завдань Програми розвитку дитини дошкільного віку  «Українське дошкілля», забезпечуючи цілісний підхід до формування особистісного розвитку дитини.

Адміністрацією закладу здійснювалась діяльність з урахуванням вимог санітарного законодавства  забезпечення належних протиепідемічних заходів, спрямованих  на запобігання ускладнення епідемічної ситуації внаслідок поширення коронавірусної хвороби.

Актуальні питання організації освітнього процесу колегіально вирішувалися  на засіданнях педагогічних рад,  зокрема: «Удосконалення системи за гартувальних та оздоровчо-профілактичних заходів в ЗДО » (№2 листопад 2020р.), «Співробітництво  сім’ї  і ЗДО у розвитку духовно-морального потенціалу дитини» ( №3, лютий 2021р.), «Результативність освітньої та оздоровчої роботи в ЗДО впродовж 2020-2021н.р.»  ( №4 травень 2021р.)

Методична робота комплексно поєднувалась через групові та індивідуальні форми,   носила індивідуальний та  особистісно зорієнтований характер. Такий підхід   сприяв забезпеченню  диференційованого підходу до  реалізації пріоритетних завдань  2020-2021н.р.

В умовах карантину актуальною формою роботи став антистресовий тренінг для педагогів «Збереження працездатності педагогів в посткарантинний період» (жовтень 2020р.), який сприяв особистісному зростанню та самопізнанню педагогічних працівників у  збереженні та зміцненні психологічного здоров’я.  КВК « Новігатор здоров’я » (листопад 2020р. ) дав можливість визначити пріоритетні напрямки і цільову спрямованість у впровадження оздоровчих технологій та їх впливу на зміцнення здоров’я  дошкільників.

В процесі  методичного квесту «Організаційно-педагогічні умови взаємодії ЗДО і сім’ї » (28.01.2021р.) педагоги  обмінювалися думками, ділилися досвідом ефективних форм роботи з батьками, налагоджуючи комунікацію за допомогою онлайн-конференцій, спілкування в групах в соціальних мережах, мобільних додатках, за допомогою електронної пошти.

Семінар-практикум  «Краєзнавство як засіб формування духовно-моральних цінностей дошкільників» (23.02.2021р.), під час якого педагоги презентували освітні проекти з краєзнавства, показав  глибинну формування у дошкільників базових цінностей і практичного досвіду   через ознайомлення з природою та побутом рідного краю.

Колективні перегляди інтегрованих  занять «Іграшкове містечко» (з використанням паличок К’юізенера ), «Незвична подорож до казки «Рукавичка»», «Чарівна сила доброти», «Зима у рідному краї», «За допомогою чого я пізнаю світ», сюжетно-рольова гра «Супермаркет» (листопад, лютий)   показали креативність педагогів, інноваційну спрямованість,  компетентнісний  та діяльнісний підходи до роботи з дітьми дошкільного віку .

Робота над проблемною темою «Формування основ здорового способу життя у дошкільників в процесі інтеграції змісту освітньої діяльності на засадах партнерської взаємодії  з батьками» була спрямована на здійснення повноцінного фізичного, психічного, духовного розвитку дітей раннього та дошкільного віку шляхом інтеграції загартувальних та оздоровчо-профілактичних процедур у різних видах діяльності з урахуванням протиепідемічних норм.

У січні  2021 року  педагогами закладу  організована комплексна робота  з питання формування художньо-продуктивної компетенції дошкільників в рамках методичного об’єднання для вихователів міста .  Матеріали з теми «Пейзажний живопис як засіб розвитку здібностей дошкільників до сприйняття краси природи» творчо представлені у презентації та  розіслані у всі заклади дошкільної освіти міста.

Впродовж року в закладі вивчався та впроваджувався  досвід роботи інструктора  фізкультури з питання «Зміцнення фізичного здоров’я дошкільників шляхом оптимізації рухової активності в процесі фізкультурно-оздоровчої роботи» .  Організовані форми фізкультурно-оздоровчої роботи з дітьми сприяли активізації та популяризації рухової діяльності дошкільників у формуванні основ здорового способу життя.

Вихованці закладу з інструктором фізкультури  взяли участь у фестивалі  ранкової гімнастики  «Рух заради здоров’я» та  зайняли 1-е місце  серед закладів дошкільної освіти

Проведений моніторинг стану захворюваності за 2020р.  вказує на те, що  зменшиласьзахворюваність дітей, а саме:  загальна захворюваність   на  14  випадків(35),  захворювання органів дихання на 21  випадок (20),  збільшилась інфекційна захворюваність на  9 випадків (14), зменшилися  інші захворювання на 12 випадків (1); пневмонією хворіла 1 дитина, бронхітом 2 дітей,  ГРВІ  – 10 дітей, іншими ГРВІ –  7 дітей, вітряною віспою – 6, скарлатиною – 8 (збільшилися на 7 ).

За результатами проведення профілактичних оглядів дітей дошкільного віку ЗДО №56 за 2020 рік кількість дітей, які займалися в основній групі здоров’я  становила 350  (98 %) дітей; в підготовчій групі – 3 (0,9%) дітей,   в спеціальній групі  – 4 (1, 1 %)  дітей.

У закладі створені умови щодо реалізації  варіативної складової Базового компонента  дошкільної освіти  для впровадження додаткових організаційних форм освітнього процесу – гуртки з урахуванням  індивідуальних особливостей здобувачів освіти:

  • гурток англійської мови в старших та логопедичних групах №№5,12,13, 2,3,7;
  • художньої творчості у середніх та  старших дошкільних групах №№8,9,10,5,12,13  – за бюджетні кошти.

Гуртковою роботою  було охоплено 177 дітей, з  яких:

  • 103 (100%) діти старшого дошкільного віку відвідували гурток англійської мови;
  • 74 (41%) діти середнього , старшого дошкільного віку відвідували гурток художньої творчості.

Додатково,  за згодою батьків їх  заяв,  за батьківські кошти організовано роботу :

  • гуртка «Англійської мови» (гр..№6,8,9,10,11,14),
  • гуртка «Вчимосяговорити правильно» (гр..№5,6,8,9,10,11,12,13,14),
  • гуртка «Вчимося читати» (гр..№№ 5,8, 9, 10, 12,13).

Впродовж 2020-20201 навчального року додатковими освітніми послугами було охоплено 196 дітей, з них:

  • 71 (36%) дітей молодшого і середнього дошкільного віку гуртком англійської мови;
  • 51(26%) дітей логопедичним гуртком;
  • 68 (35 %) дітей гуртком читання.

Середній   показник відвідування у місяць становила146 дітей.

Результативність гурткової роботи, компетентність педагогів та індивідуальні досягнення дітей, які відвідували гуртки, батьки мали можливість оцінити через відео презентації, звіти керівників гуртків,  які розміщувались у  viber-групах  батьків .

Впродовж року організація додаткових освітніх послуг дозволила залучити кошти спеціального фонду на  зміцнення матеріально-технічної та навчально-методичної бази закладу у сумі 29764,74 грн.

 

Впродовж року адміністрація закладу спільно з профспілковим комітетом ефективно працювали   над впровадженням державної політики в галузі охорони праці та безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу:

  • наявні необхідні документи, які регулюють організацію роботи з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності;
  • створена служба охорони праці, яка сприяє удосконаленню діяльності у цьому напрямку кожного структурного підрозділу і кожного працівника;
  • на кожному робочому місці наявні посадові, робочі інструкції з охорони праці працівників та інструкції за видами робіт;
  • вчасно проводяться інструктажі з охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки , щодо запобігання поширенню коронавірусної інфекції, дотримання правил респіраторної гігієни та протиепідемічних заходів  про що свідчать записи в журналах.

Впродовж  2020-2021 навчального року колектив закладу дошкільної освіти  спільно з батьківським комітетом, Радою  закладу працював над вирішення педагогічних, організаційних  та господарських завдань. Керівником закладу створювались  сприятливі умови для утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління закладом, поєднання державного і громадського  контролю за   прозорістю прийняття  й  виконання управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності , яка базувалася на засадах   взаємоповаги, рівності та партнерства.

Батьківські комітети груп  брали  активну участь у  організації освітнього процесу та  зміцненні матеріально-технічної бази закладу. Придбані матеріали та обладнання за батьківські кошти  оприбутковувалися у триденний строк та щоквартально оприлюднювались на сайті закладу.

 

Заклад дошкільної освіти самостійно здійснює бухгалтерський облік  та складає фінансову і бюджетну звітність з виконання кошторису (ст.56 та 58 Бюджетного кодексу України).

Фінансування розвитку матеріально-технічної бази ЗДО №56

здійснювалось:

За бюджетні кошти:

– технічне обслуговування офісної техніки (заправка картриджів)2079,00 грн.

– навчання без отримання посвідчення                                            2580,00 грн.

– сервісне обслуговування вузла обліку теплової енергії                 4574,00 грн.

– поточний ремонт пральної машини                                                 3278,89 грн.

– поточний ремонт зливної каналізації                                            5346,00 грн.

– послуги пов’язані з програмним забезпеченням                            1000,00 грн.

– послуги лабораторних досліджень                                      3776,67 грн.

– послуги з перевірки та технічного обслуговування

пожежного обладнання                                                                   780,00 грн.

– послуги з виміру опору                                                                 1992,00 грн.

– дезінфікуючі, миючі засоби, рідке мило                                      56935,91грн.

– рукавички, паперові рушники                                                      12147,50 грн.

– інструменти       , канцтовари                                                        2800,00 грн.

– медикаменти, термометри                                                             4323,99 грн.

– холодильне обладнання                                                                  5650,00 грн.

– обладнання протипожежного призначення                                   2819,88 грн.

– обладнання для харчоблоку                                                         46400,00 грн.

– навчання у сфері цивільного захисту з видачею посвідчення       600,00 грн.

Всього:                                                                           157083,84 грн.

 

Фактичні видатки бюджетних коштів:

  1. Оплата комунальних послуг:

– водопостачання                                                           39859,20 грн.

– електроенергія                                                          210232,66 грн.

– пара та гаряча вода                                                     710599,27 грн.

– Укртелеком                                                                    6101,20 грн.

– КАТП-1728                                                                   11076,72 грн.

Всього:                                                                                   977869,05 грн.    

  1. Заробітна плата працівників 6058826,03 грн.

 

За батьківські внески:

придбано і оприбутковано матеріалів та обладнання                 30347,00 грн.

– навчання у сфері цивільного захисту з видачею посвідчення      480,00 грн.

– лабораторні дослідження                                                               2450,00 грн.

– придбання матеріалів                                                                      3208,08 грн.

– підписка періодичного видання                                                     9412,00 грн.

Всього:                                                                                           45897,08 грн.

 

За кошти спеціального фонду:

(оплата батьків за додаткові освітні послуги)

– водопостачання                                                                      8937,24 грн.

– електроенергія                                                                  19827,50 грн.

Всього:                                                                                          29764,74 грн.

 

Детальний  щомісячний звіт про  матеріали та обладнання, що придбані за батьківські кошти та оприбутковані закладом дошкільної освіти  розміщений на  сайті ЗДО №56  в розділі  Інформаційна відкритість закладу (Фінансова звітність).

 

Директор ЗДО №56                      Онокало Тамара Валер’янівна

Червень, 2021р.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *